diumenge, 12 d’abril del 2009

Al ataquerr! Els discos que estic devorant últimament (V)


  • DJ Hell
  • Teufelswerk
  • Gigolo Records, 2009

En el món de l’electrònica passa igual que en l’automòbil. Els alemanys són molt grans. Diria que els millors, però m’estaria tirant pedres contra la meua pròpia teulada, doncs pense que els valencians vam tenir la nostra època daurada i encara estem a temps de reviure l’esplendor dels 80-90. Subjectivismes a banda, el ben cert és que l’escena alemanya ha aportat autèntiques joies a la història de la música feta amb màquines. Kraftwerk van ser, sens dubte, els pioners d’una autèntica revolució musical i van assentar les bases del so alemany que es factura encara avui dia.
Només cal escoltar el segon tema de l’últim treball de Dj Hell per a adonar-se del què estic dient. I és que “Electronic Germany”, a través de la veu d’un computador ens teletransporta a aquell suprem “The man machine” dels mestres per antonomasia. Però més enllà d’aquest tall, que suposa un sincer i aconseguit homenatge a l’obra dels germans, tot el disc transpira caràcter alemany. I és que Hell no pot negar les seues arrels ni la seua personalitat. I jo, sincerament, m’alegre que no s’haja deixat endur per cap moda (incloent les que provenen de Berlin) i aposte pel seu electro-techno emblemàtic i fosc. Si l’infern sona així, vull pecar cada dia i guanyar-me l’entrada segura.